info@buro155.nl

+31 (0)6 18 83 89 55

Interim

De term ‘interim’ komt oorspronkelijk uit het Latijn. De uitdrukking ‘ad interim’ betekent in die taal ‘in de tussentijd’ of ‘tijdelijk’.

In het Nederlands gebruiken we het woord meestal in combinatie met een functie binnen organisaties: iemand is bijvoorbeeld interim-manager. Zo iemand heeft een tijdelijke functie of positie en is vaak een extern persoon.

Een organisatie kan om verschillende redenen op zoek zijn naar iemand voor een interim-functie. Bijvoorbeeld wanneer:

  • iemand door verlof, ziekte, promotie of ontslag (tijdelijk) niet beschikbaar is;
  • er extra kennis en expertise nodig is in een organisatie;
  • een organisatie tijdelijk handen tekort komt.

 

Voor zowel een organisatie als voor Buro 155 zitten er voordelen aan een interim-positie. Voor een organisatie of gemeente is het ideaal dat een interimmer relatief snel beschikbaar is. Bovendien heeft de interimmer een objectieve blik op de organisatie wat het makkelijker maakt om (moeilijke) beslissingen te nemen.

Ook voor Buro 155 heeft een tijdelijke functie mooie voordelen. Door in verschillende teams te werken leren we ons snel aanpassen aan veranderende werkomgevingen. Daarnaast doen we veel kennis en ervaring op in verschillende organisaties en nemen we mee wat goed werkt. Bovendien creëren we een groot netwerk, welke we met elkaar in contact kunnen brengen om van elkaar te leren en met elkaar te ontwikkelen.